Turneringar

Syfte med denna sida är att:

Presentera några av de korta turneringar som finns möjlighet att delta i under året.

Information för Medlemmar

Anmäl er till styrelsen om ni vill ha mailutskick för att få information i förväg till HTKs arrangemang.

Turnering: Tennis-Americano turnering "Kuttes minne"

Datum: Kristi himmelsfärd

Uppdaterad senast: 2019-08-15

Tennisturnering för motionsspelare. Till minne av vår tennisvän Kutte kör Halmstad TK, Söndrums TK och Landstingets Tennisklubb en gemensam Tennis-Americano turnering i Söndrumshallen.

Du anmäler dig individuellt och vi lottar ihop dig med en tennispartner, olika för varje match. Är vädret fint kör vi ute, annars i hallen! Se till att vara med och ha en kul dag tillsammans med efterföljande middag och prisutdelning.

Ps det går bra att bjuda med även de som inte kan spela men skulle tycka att det vore trevligt att gå på middagen.

Turnering: Sommar turnering

Datum: Juni-augusti

Uppdaterad senast: 2020-02-28

Tennisturnering för motionsspelare.

En utslagsturnering på grus under sommaren med möjlighet att ta sig tillbaka in i turneringen även om man skulle förlora en match.

Turneringen pågår under juli till augusti. Spelarna bokar själva in bana med respektive motståndare.

Det kostar inget att delta förutom att man får dela på kostnaden för banan med motståndaren.

Anmäl ert intresse via länken nedan.

Sista datum för anmälan är 15 Maj.

Turnering: Grästennis turnering

Datum: Juni

Uppdaterad senast: 2019-08-15

Att åka till Plantahagen och spela grästennis en fin sommardag är en härlig upplevelse.

Gräs är ett svårspelat underlag och en förutsättning att man som nybörjare överhuvudtaget skall kunna spela är att gräset är torrt. Därför bokar vi inte några banor eller tider långt i förväg utan ni som är intresserad får anmäla intresse så skickar vi ut en inbjudan till er med några dagars framförhållning när vi har en god väderprognos.

Turnering: JOBEWA CUP

Datum: 2019-08-24

Uppdaterad senast: 2019-08-17

Jobewa cup har fått sitt namn av instiftarna Gert Johansson, Orvar Bengtsson och Jarl Wallefors. Tävlingen startade som ett utbyte mellan Slöinge TK, Getinge TK och Halmstadklubbarna STK och HTK. Sedan ett antal år har utbytet utvecklat sig till en årlig lagmatch under sensommaren på grus mellan Getinge TK och Halmstads TK. Tre matcher spelas: damdubbel, mixed och herrdubbel.

Under cupen bjuds det på fika. Varmt välkomna att titta. Beroende på väder så kan aktuellt datum och tid att ändras.

Den fina keramiklaxen på bilden är det vandringspris som, utöver äran, utgör belöningen för den vinnande klubben.

Ole Olsson

070-5203904

ole.olsson@telia.com

Turnering: Trivselmixed

Datum: November

Uppdaterad senast: 2019-10-13

Under en eftermiddag i november träffas vi i Söndrumshallen och spelar Tennis-Americano turnering. Alla klubbens medlemmar är välkomna att delta. Efter tennisen träffas vi för högtidlig prisutdelning med mingel och för dem som är hågade fortsätter vi kvällen med mat och trevlig samvaro.

Margareta Norlander

norlander.margareta@gmail.com

Turnering: HTK Retro tennis cup

Datum: December

Uppdaterad senast: 2019-12-02

HTK retro tennis cup spelas i den anrika Halmstads tennishall i mellandagarna.

Så leta på vinden efter ditt gammal trä racket och gå på loppis för att hitta den tidstypiska tennis klädseln.

Krav är att man måste spela med träracket. Har man inget racket så ange det i anmälan så skall vi se om vi får tag på rack som andra vill låna ut. Det är inget krav men roligt om spelarna har tidstypiska tenniskläder på sig.

Klass: Amatörtennis.

Utslagsturnering i dubbel en turnering för damer och en turnering för herrar.